Nytt Case skapar du genom att klicka på plus-symbolen i övre högra hörnet när du befinner dig på startsidan.
- Välj ett lämpligt namn för ditt Case
- Välj vilken typ av Case du vill skapa
- Välj Prioritetsnivå och Accessnivå
LÄGG TILL ANVÄNDARE
Du lägger till användare i ditt Case genom att klicka på ”Användare”.
- Om Användaren inte är med i Caset kommer det stå att användaren är ”ej tilldelad”, klicka på den rutan för att ta med användaren i Caset
- Om användaren är med i Caset kommer den rutan istället att styra vilken roll användaren har, läs mer om roller HÄR
- Du kan ändra användarens roll för ditt Case genom att klicka på rutan och välja ny roll.
- Klicka på ”Klart” för att spara ändringar
LÄGG TILL GRUPPER
Du kan också lägga till Hela grupper till ditt Case.
- Gå in under ”Grupper” där du skapar ditt Case
- Välj grupp du vill lägga till
- Om gruppen är del av ett gruppträd kan du välja om du vill ha med samtliga undergrupper eller enbart den valda
- Gruppen är tillagd
- Klicka på ”Klart” för att spara ändringar
För att bättre förstå grupper och gruppträd, läs Förstå och Hantera grupper…
LÄGG TILL DOKUMENT
Du kan lägga till Officiella dokument i ditt Case genom att klicka på ”files”
- Välj dokument-mapp
- Klicka på plus-tecknet för att lägga till
- Klicka på ”Apply” för att spara ändringar
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.