Nytt Case skapar du genom att klicka på plus-symbolen i övre högra hörnet när du befinner dig på startsidan.
- Välj ett lämpligt namn för ditt Case
- Välj vilken typ av Case du vill skapa
- Välj Prioritetsnivå och Accessnivå
LÄGG TILL ANVÄNDARE
Du lägger till användare i ditt Case genom att klicka på ”Användare”
- Om Användaren inte är med i Caset kommer det stå att användaren är ”unassigned”, klicka på den rutan för att ta med användaren i Caset
- Om användaren är med i Caset kommer den rutan istället att styra vilken roll användaren har, läs mer om roller HÄR
- Du kan ändra användarens roll för ditt Case genom att klicka på rutan och välja ny roll.
- Klicka på ”Klart” för att spara ändringar
LÄGG TILL GRUPPER
Du kan också lägga till grupper i ditt Case.
- Gå in under ”Grupper” där du skapar ditt Case
- Välj grupp du vill lägga till
- Om gruppen är del av ett gruppträd kan du välja om du vill ha med alla nivåer eller enbart den valda
- Gruppen är tillagd
- Klicka på ”Klart” för att spara ändringar
För att bättre förstå grupper och gruppträd, läs Förstå och Hantera grupper…
LÄGG TILL DOKUMENT
Du kan ladda upp officiella dokument till ett Case genom appen. Dokumentet kommer då dyka upp under fliken "files" i Case-menyn. Om du kan ladda upp dokument eller inte avgörs av din roll, läs mer om roller HÄR.
- Du kan lägga till Officiella dokument i ditt Case genom att klicka på ”files”
- Välj dokument-mapp
- Klicka på plus-tecknet för att lägga till
- Klicka på ”Apply” för att spara ändringar
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.