Med hjälp av grupper samlas användare och kan enkelt läggas till i ett Case samtidigt. T.ex. alla i en grupp med viss funktion eller på en plats i din organisation; säkerhetsgruppen, krisgruppen eller centralstationen.
Du kan se alla Grupper du är med igenom att klicka på ”Min sida” och sedan ”grupper”
Grupperna sorteras in i ett gruppträd, en grupp som t.ex. ”Butiker”, kan ha undergrupper som ”Butikschefer” och ”Butikspersonal”, dessa grupper kan ha olika tillgång och roller i systemet.
Lägg till en grupp/gruppträd i Case
När du vill lägga till en grupp i ett Case kan du då välja att lägga till samtliga grupper i ”Butiker” eller välja att enbart ta med en undergrupp som ”butikschefer” om det är information som inte rör alla.
- Gå in på önskat Case
- Klicka på ”Info”
- Välj ”Grupper”
- Klicka på ”add more Groups”
Nu får du möjlighet att välja om du vill lägga till ett helt gruppträd eller enbart en grupp.
- Klicka på rutan ”Not Assigned”
- Välj ”alla nivåer” för att lägga till hela gruppträdet
- Välj ”denna” nivå för att enbart lägga till den synliga nivån.
För att enbart lägga till en undergrupp, alltså en grupp inom "butiker" klickar du vidare in på gruppen.
- Klicka på ”denna nivå”
- Välj sedan ”denna nivå”
- Klicka på ”Klart” för att spara dina ändringar.
Ta bort grupp från Case
Du kan ta bort grupper från befintliga case genom att gå in på önskat Case och sedan klicka på "Info"
- Klicka in på gruppens nivåer
- Välj "Ingen" för att ta bort grupp
- När det står "Ej tilldelad" så är gruppen borttagen från caset
- Klicka "Klart" för att spara ändringar
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.