I C-One är case utgångspunkten för kommunikation och samarbete. När du vill samarbeta kring en aktuell händelse, en incident eller kring ett tema så är ett case, C-Ones motsvarighet till sociala mediers "grupp-chattar". I case kan du chatta med andra användare och dela bilder, videos, filer och andra typer av media.
INFO
Under Info kan du:
- Se användare och grupper som är tilldelade Caset
Om du har blivit tilldelad rättigheten att ändra information i Caset, kan du även:
- Ändra Access och prioritetsnivå (kräver rättighet)
- Ändra Case namn och Case typ (kräver rättighet)
- Lägga till grupper, användare och officiella dokument (kräver rättighet)
Läs manualer för att förstå Accessnivåer och prioritetsnivåer
HANTERA ÅTGÄRDER
Med åtgärder kan du sätta upp rapporter i ett Case på en åtgärdslista. Det hjälper dig att följa vilken användare i ett Case som faktiskt åtgärdar en viss rapport och vilken status den har för tillfället.
Både antalet möjliga åtgärdsstatusar och vad de ska heta är flexibelt, men det kan t.ex. vara "att göra", "under utförande" och "färdigt".
Under fliken åtgärder hittar du alla rapporter som finns i åtgärdslistan. Här kan du enkelt ändra aktuell åtgärdsstatus.
Tilldela åtgärden till en användare:
- Gå in under åtgärder
- Välj vilken åtgärd du vill behandla
- Klicka på ”Lägg till fler användare”
- Välj användare och klicka på knappen där det står ”Ej tilldelad”, den ändras då automatiskt till ”Tilldelad”
- Klicka på skicka för att spara
Välj status för en åtgärd:
- Gå in under åtgärder
- Välj vilken åtgärd du vill behandla
- Klicka på ”To do”
- Markera den typen av åtgärdsstatus du vill använda dig av
- Klicka på skicka för att spara
HANTERA FILES
Som Administratör i C-One kan du ladda upp officiella dokument i en dokumentdatabas, Dessa dokument kan sedan kopplas till Case och går att hitta under fliken ”files”. Detta gör att du som användare lätt kan ta del av viktig information.
Klicka på dokumentet för att läsa innehållet.
KARTA
Kartan ger en överblick av Casets geografiska information. Här kan du se:
- Vart aktiva användare befinner sig
- Vart Rapporterna har skapats
- Se skapade kartnålar
Under kartan kan du se vart aktiva användare inom Caset befinner sig, samt vart rapporterna som skickats in skapades.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.