I appen under fliken användare ser du alla användare som är med i det caset du är inne i. På användarens profilbild finns en prick som visar om användaren är online (grön prick) eller offline (grå prick). Genom att klicka på en användare får du upp användarens detaljerade profil.
Om användaren har mailadress och telefonnummer i profilen så är dessa aktiva. Klicka på dem för att ringa eller maila.
Du ser information om användarens roll i caset, grupptillhörigheter och accessnivå.
Längst ner i profilvyn kan du starta en chatt med användaren genom att skriva ett meddelande.
Ändra egna profiluppgifter som användare
En användare kan ändra sina egna uppgifter i appen om denna har fått rättigheten genom sin roll. Läs mer om roller HÄR. Om användaren inte har denna rättighet men önskar ha det behöver rättigheterna för rollen ändras.
Lägga till och ta bort användare
När du är användare i ett case i appen och vill lägga till eller ta bort en användare eller grupp i caset så styrs det av din roll i C-One.
- Din roll måste ha rättigheten att lägga till ta bort användare och grupper.
- Din roll styr vilka användare och grupper du kan lägga till och ta bort.
Antingen kan du lägga till eller ta bort alla användare och grupper som finns med i din organisations system eller endast de användare som är med i samma grupper som du själv är med i.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.