Du skapar ett nytt case genom att klicka på fliken "Nytt Case" i SAM Management.
- Välj access och prioritetsnivå - Det här styr vilka som får tillgång till att se Caset och förmedlar hur viktigt caset är.
- Välj Casetyp - Det här hjälper er att internt organisera era Case efter bestämda kategorier.
- Välj namn och Fastcomment - Det hjälper dig att ytterligare kategorisera ditt Case efter bestämda kategorier.
- Lägg till Användare och grupper - Lägg till användare och grupper i ditt Case genom att klicka på "TILLDELA GRUPPER OCH ANVÄNDARE"
- Klicka på användarna och grupperna som du vill lägga till, de läggs automatiskt till i listan
- Om du vill ge en användare en case specifik roll så väljer du den i dropdown menyn.
- Du kan välja att sätta en av användarna i caset som ägare av caset. Det är ett frivilligt alternativ.
- Klicka ok när du lagt till alla användare och grupper. Du kan lägga till och ta bort användare vid senare tillfälle genom att klicka på edit case symbolen.
- Klicka på skicka knappen så att caset blir aktivt i C-One.
- Bilden Caset får kommer bero på Case-typen som valts. Om Case-typen inte har en bild kommer profilbilden på den användaren som startade Caset att användas. Läs mer om Case-typer HÄR
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.