Chat är ett sätta att kommunicera med en annan användare utan att det sker i ett case. Det skiljer sig ifrån case därför att de roller och accessnivåer som finns i case inte gäller här och det är bara möjligt att chatta en till en.
Starta en ny chatt från SAM
Du startar en ny chat ifrån SAM med en användare genom att klicka på användarens profilbild. Den hittar du t.ex. genom att:
- Gå in på menyfliken användare i SAM management och klicka på den användare du vill chatta med.
- Användarens profil visas då till höger och genom att klicka på användarens profilbild så startar du en chat mellan dig (SAM-operatör) och användaren.
- En ny flik kommer att öppnas, skriv ett meddelande för att starta chattkonversationen.
Starta en ny chatt från ett Case
- Gå in på menyfliken användare i ett case och där klicka på en användares profilbild för att starta en chat.
- Du kan också klicka direkt på en användares profilbild i Case-flödet för att starta en chatt
Fortsätt skriva i en befintlig chatt
Finns det en gammal chat som du vill fortsätta i så går du in under chattar och letar upp den chat du vill fortsätta i.
Skicka kommentarer och chattmeddelanden
Skicka kommentarer och chattmeddelanden kan göras genom att klicka "skicka" eller ”CTR+RETUR” på ditt tangentbord.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.