Med hjälp av grupper kan du gruppera användare som du vill kunna lägga till i ett case samtidigt.
T.ex. alla i en grupp med viss funktion eller på en plats i din organisation; säkerhetsgruppen, krisgruppen eller centralstationen.
Det går snabbare att lägga till en grupp med flera användare än att lägga till dem en och en i ett case.
Lägga till nya användare i en grupp
Du lägger till nya användare i en grupp i admin-vyn.
- Klicka på menyfliken grupper.
- Klicka på gruppen där du vill lägga till användare.
- Klicka på symbolen i användarfältets nedersta hörn
- Sök användare och välj användare.
- Klicka confirm.
- Det skickas en notifiering till användaren som blir tillagd i gruppen.
- Ta bort användare ur en grupp genom att avmarkera dem och konfirmera
ÄNDRA GRUPPÖVERBLICK i SAM
Du kan välja om grupperna ska visas enskilt eller med grupp-i-grupp systemet i din SAM-vy.
- Ändra genom att klicka på trepunktsmenyn
- Klicka på byt trädvy
- Systemet byter display
Ändra grupper i Case
Om ett Case väl är skapat kan du fortfarande lägga till och ta bort grupper genom att klicka på menyfliken.
- Gå in under menyfliken case
- Välj case du vill justera
- Klicka på trepunktsmenyn
- Klicka på ”editera case”
En ny ruta öppnas med casets information och egenskaper. Där hittar du lista på vilka grupper som blivit tilldelade caset.
- Lägg till nya grupper genom att klicka på ”tilldela användare och grupper”
- Ta bort grupper genom att klicka på ”x” till höger om användarens namn.
- Klicka på ”skicka” för att spara dina ändringar.
DRAG AND DROP – grupper till Case
Från din Sam-vy kan du dra grupper direkt till ett case.
Drar du en av huvudmapparna till ett Case får du möjlighet att välja om hela grupp-trädet ska med eller enbart en grupp.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.