
Alla användare har en roll
I C-One har alla användare en roll. Syftet med rollerna är att möjliggöra för många olika typer användare att samverka i samma system. På t.ex. en flyplats finns det både polis, säkerhetsvakter, bagagehanterare, butikspersonal m.fl. som behöver kunna samverka.
Rollen styr vad en användare kan göra
En roll styr vad en användare kan se och göra i systemet. Rollerna i C-One sätts samman av ett antal rättigheter som ger tillgång till information och styr funktioner i systemet.
Det är användarens roll som styr om användaren är t.ex. administartör eller t.ex. bara kan läsa i ett case. En användare har en roll i systemet, men kan i ett case få en annan roll om det behövs.
Det är användarens roll som styr om användaren är t.ex. administartör eller t.ex. bara kan läsa i ett case. En användare har en roll i systemet, men kan i ett case få en annan roll om det behövs.
Administrationrättighet skapar och ändra roller
Den som har rättighet att administrera ditt systemet kan skapa nya roller och förändra de roller som finns i systemet.
Ändra en användares roll
Den som har rättigheten att ändra en användares roll kan ändra användarens roll för hela systemet eller för endast ett case.
Här är en lista på de rättigheter som kan styras av din användarroll i ett case:
- Starta ett nytt case
- Lägga till/ ta bort användare i ett case
- Lägga till rapporter i ett case
- Chatta i ett case
Användarvillkor bestäms av användarnas roll
Användarvillkoren för C-One systemet skickas ut beroende på en användares roll. Detta gör det möjligt att kombinera olika avtal beroende på anställningstyp eller andra faktorer. Läs mer om hur du lägger till nya användaravtal HÄR.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.