Ändra en användares roll i ett enskilt case
Även om det är användare med olika roller i ett case så kan de samarbeta och kommunicera i caset. Om en användare behöver en annan behörighet i ett enskilt case så kan användarens roll upp- eller nedgraderas i ett enskilt case utan att påverka användarens roll i andra case.
För att ändra en roll, gör följande:
- Gå in under menyfliken case
- Välj case du vill justera
- Klicka på trepunktsmenyn
- Klicka på ”editera case”
- Välj en ny roll genom att klicka på rollrutan till höger om användarens namn.
- Klicka skicka för att konfirmera ändringarna
Notifiera en utvald användare i ett case
Du kan adressera en specifik användare i ett case genom att skriva @följt av användarens användarnamn (system id). Då skickas en speciell notifiering till den användare du adresserar, men övriga användare i caset kan fortfarande se meddelandet.
Ändra grupper i Case
Om ett Case väl är skapat kan du fortfarande lägga till och ta bort användare och grupper genom att klicka på menyfliken.
- Gå in under menyfliken case
- Välj case du vill justera
- Klicka på trepunktsmenyn
- Klicka på ”editera case”
En ny ruta öppnas med casets information och egenskaper. Där hittar du lista på vilka användare och grupper som blivit tilldelade caset.
- Lägg till nya användare och grupper genom att klicka på ”tilldela användare och grupper”
- Ta bort användare och grupper genom att klicka på ”x” till höger om användarens namn.
- Klicka på ”skicka” för att spara dina ändringar.
Fullständig case logg
Allt som görs och allt innehåll i ett case loggas och kan följas upp. Hela casets historia kan skrivas ut eller konverteras till en pdf för vidare distribution och åtgärder.
Hantera åtgärdsstatus
Inom ett case kan du omvandla rapporterna till uppgifter som kan tilldelas de användare som har tillgång till caset. Det gör att det blir enklare att se vilka rapporter som har blivit åtgärdade och vilka som fortfarande är aktuella. Genom att välja åtgärdsstatus kan du klicka i om rapporten är klar, behöver göras eller håller på att arbetas med för tillfället. Du kan också välja vilken användare som ska hantera den aktuella rapporten.
För att skapa en åtgärdsstatus gör du följande:
- Välj aktuellt case och visa case detaljer
- Välj den rapport som skall få en åtgärdsstatus
- Klicka på trepunkts-menyn i rapportens högra hörn
- Välj åtgärdsstatus
- När du valt åtgärdsstatus kommer det automatiskt upp en ruta där du fyller i vilken användare du vill ska åtgärda rapporten.
- Börja skriv användarens namn efter @-tecknet
- Välj den användare som skall tilldelas åtgärden
- Lägg till ytterligare användare genom att skriva ett @-tecken till
- Klicka på assign för att skicka åtgärdsstatusen.
Se åtgärdshistorik
Genom att klicka på menyfliken åtgärder i övre delen av caset får du en överblick över alla rapporter som har blivit tilldelade en åtgärd och vilken åtgärdsstatus de har. Klickar du på ”task status history” öppnas ett nytt fönster i webbläsaren som visar hur många åtgärdsstatusar valda rapporten har haft och vilka som har varit tilldelade den specifika rapporten.
Ändra din senaste kommentar i ett Case
Du kan ändra din senaste kommentar som du har gjort i ett case genom att klicka på ”markören” bredvid ditt användarnamn.
- Välj case
- Klicka på markören
- Ändra kommentar i skivboxen
- Klicka på "skicka".
Markören i kommentaren visar att en kommentar har blivit ändrad.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.