

I C-One är case utgångspunkten för kommunikation och samarbete. När du vill samarbeta kring en aktuell händelse, en incident eller kring ett tema så är ett case, C-Ones motsvarighet till sociala mediers "grupp-chattar". I case kan du chatta med andra användare och dela bilder, videos, filer och andra typer av media.
Men du kan göra mer än det. Syftet med ett case är att också tillföra struktur och rättigheter som förbättrar samordningen av kommunikationen och samarbetet i ditt team. Din organisation kan styra vilken användare som ska kunna göra och se vad i ett case.
Endast användare i ett case kan se caset
Den första nivån är att helt enkelt styra tillgången till ett case. Det är bara som användare i ett case som du kan se caset och dess innehåll.
Din roll styr vad du kan göra i caset
Den andra nivå är att styra vad du kan göra och se i ett case som du är med i är genom din användarroll och din accessnivå.
Här är en lista på de behörigheter som kan styras av din användarroll i ett case:
- Starta ett nytt case
- Lägga till/ ta bort användare i ett case
- Lägga till rapporter i ett case
- Chatta i ett case
- Access till specifikt innehåll i ett case; Ange accessnivå
- En användares roll kan ändra för ett enskilt case (se manual Här)
Användaren i ett case notifieras
All användare i ett case blir automatiskt notifierade när de kommer med i eller tas bort ur ett case och när rapporter läggs till i ett case.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.