Så här hanterar du rapporter:
- Välj en rapport genom att klicka på den. Den valda rapportens detaljvy visas till höger.
- Du kan klicka på 3-punktsmenyn för fler menyval.
- Klicka på Cases: 1 för att se de case som rapporten är tillagd i.
- I textboxen kan du skriva en rapportkommentar. Det är en kommentar som är associerad till rapporten.
- Använd # knappen för att lägga till en snabbkommentar.
- Du kan använda justeringsknappen för att rotera en bild eller video i rapporten.
Rapportens 3-punktsmeny
- Editera rapport för att ändra rapportens access- och prioriteringsnivåer.
- Tilldela till case för att lägga till rapporten i ett existerande case.
- Tilldela till nytt case, läs om hur man skapar Case HÄR.
Kvittenser
Du kan begära kvittens för din rapport, detta innebär att användare behöver ge en konfirmation på att de har tagit del av innehållet i en rapport. Läs mer om kvittenser HÄR.
- Begär och återkalla kvittensen under trepunkts-menyn
Chatta med en rapportör
Om en rapport verkar sakna information som behövs kan du som administratör chatta med användaren direkt i rapporten.
- Gå in på rapporter
- Klicka på önskad rapport
- Skriv meddelande eller läs meddelanden
- Klicka på skicka för att registrera din kommentar.
Om rapporten är tillagt i ett Case går det att fortfarande se chatten och fortsätta skriva om ytterligare information behövs.
- Klicka på rapportens namn
- Ett nytt fönster öppnas i din webbläsare
- Läs eller skriv nya kommentarer.
- Klicka på skicka för att registrera din nya kommentar.
Skicka kommentarer och chattmeddelanden
Skicka kommentarer och chattmeddelanden kan göras genom att klicka ”CTR+RETUR” på ditt tangentbord istället för att klicka på ”skicka”
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.